Tuesday, 14 May 2013

SHAKLEE LAGI???




Assalamualaikum wbt




ALHAMDULILLAH TQ ALLAH





Happy Shopping With Us


Lagi Dengan Shaklee (Lechitin & Alfafa)



Assalamualaikum wbt


hai peeps...sekadar berkongsi dengan semua..


Sebagai ibu berkerja yang menyusukan anak, saya sering membaca cara untuk menghasilkan susu yang banyak untuk anak. Semua sedia maklum yang khasiat susu ibu tiada tandingan. Saya mengamalkan pemakanan yang seimbang. Setiap hidangan nasi, mesti ada sayur. Minum air suam lebih dr 3liter pun saya amalkan. Selain itu, saya juga ambil suplemen SHAKLEE iaitu LECHITIN & ALFAFA. Mungkin ramai yang tertanya kenapa saya tidak ambil ESP..ini kerana saya lebih suka minum susu biasa..(ada ckit malas untuk bancuh ESP :P ) ok...waktu sy pump susu adalah:

  • 5 am EBM 
  • 6 am direct feeding
  • 9 am EBM
  • 2 pm EBM
  • 6 pm direct feeding








dan..
.
.
.
.
.
HASILNYA....


TIME
OZ

5 am (EBM)
6 am (Direct Feeding)
9 am (EBM)
2 pm (EBM)
6 pm (Direct Feeding)


4 (one side) 

8 to 10 (both side)
8 to 10 (both side)





ALHAMDULILLAH TQ ALLAH





Happy Shopping With Us





SALE SALE SALE (2)





Assalamualaikum wbt 


jom beli kain sempena hari IBU..boleh juga sebagai hadiah untuk isteri :)
paling penting untuk  RAYA tahun ni!!!











Happy Shopping With Us




SALE SALE SALE!!!




Assalamualaikum wbt 


jom beli kain sempena hari IBU..boleh juga sebagai hadiah untuk isteri :)
paling penting untuk  RAYA tahun ni!!!








Happy Shopping With Us

Thursday, 9 May 2013

Doa Amalan Untuk Ibu Yang Menyusukan Anak

Assalamualaikum wbt 


Kepada ibu-ibu yang menyusukan anak walaupun dah bermacam-macam usaha anda lakukan untuk memastikan susu sentiasa cukup dan meriah tapi jangan lupa untuk berdoa. Kerana kita tahu bahawa susu itu adalah rezeki yang telah ditetapkan oleh Allah S.W.T untuk anak kita dan dari Dia jugalah kita memohon agar murah rezeki susu untuk anak kita..InsyaAllah..


"Ya ALLAH...permudahkanlah segala urusan kehidupanku, banyakkanlah susuku untuk bayiku, dan permudahkanlah perjalananku untuk menyusukan anakku agar menuruti segala yang telah Engkau syariatkan...AMIN..."

Surah al-Hujurat & al-Kautsar juga baik diamalkan bermula sejak mengandung lagi ...Niatkan dalam hati semoga ALLAH swt murahkan rezeki kite, anak kite dan banyakkan susu kite.Bagaimana pun jangan kita lupa juga bahawa rezeki itu semuanya datang dari Allah.Sebaiknya dibaca dan difahamkan juga tafsiran ayatnya.

Selain dari itu amalkan surah al-Baqarah ayat 60. Sambil dibaca letakkan tangan pada breast, and doa dalam hati semoga Allah murahkan rezeki anak kita dan supaya kita mampu memberikan susu yg cukup pd anak kita hingga sekurang-kurangnye umurnya 2 tahun..
.


Dan (ingatlah) ketika Nabi Musa memohon supaya diberi air untuk kaumnya, maka Kami berfirman: "Pukullah batu itu dengan tongkatmu", (ia pun memukulnya), lalu terpancutlah dari batu itu dua belas mata air sesungguhnya tiap-tiap satu puak (di antara mereka) telah mengetahui tempat minumnya masing-masing. (Dan Kami berfirman): "Makanlah dan minumlah kamu dari rezeki Allah itu, dan janganlah kamu merebakkan bencana kerosakan di muka bumi".


Lagi satu, amalkanlah berzikir dgn kalimah YA MATIN (Maha Sempurna KekuatanNya) 70 kali setiap hari. Waktu yg paling bagus adalah pada waktu malam dan subuh. Anda juga boleh bacakan zikir tersebut dan hembuskan ke dalam segelas air lalu diminum. Yakinlah.InsyaALLAH susu badan kita akan bertambah jika kite istiqamah dgn amalan yg tersebut di atas....


sumber: http://susu-terbaik.blogspot.com/2010/05/doa-amalan-bagi-ibu-yang-menyusukan.html
 
Doa & Kelebihan Bulan Rejab
 


Diriwayatkan bahawa Nabi SAW telah bersabda:-
 
“Ketahuilah bahawa bulan Rejab itu adalah bulan ALLAH, maka barangsiapa yang berpuasa satu hari dalam bulan Rejab dengan ikhlas, maka pasti ia mendapat keredhaan yang besar dari ALLAH SWT."
 
Bulan Rejab kembali lagi. Ia merupakan bulan yang sangat dimuliakan di dalam Islam. Banyak hadis Rasulullah S.A.W. yang telah diriwayatkan oleh para sahabat Baginda mengenai kelebihan bulan Rejab, bulan ketujuh di dalam kalendar Islam. Rejab bermaksud ta'azim (kebesaran, keagungan, kemuliaan) kerana Allah S.W.T. akan melimpahkan rahmat-Nya, kemurahan-Nya dan Ruangan Bimbingan Rohani kali ini menyorot fadhilat bulan Rejab dan beberapa hadis Rasulullah S.A.W. berkenaan dengannya. 
 
Amalan terbaik di dalam bulan Rejab ini ialah berpuasa. Maksud hadis Rasulullah S.A.W. tentang kelebihan berpuasa di dalam bulan Rejab adalah seperti berikut: 

Puasa 1 hari - Seperti berpuasa 40 tahun dan mendapat keredhaan Allah serta syurga tertinggi. 

Puasa 2 hari - mendapat kemuliaan besar daripada Allah dan dilipatgandakan pahalanya. 

Puasa 3 hari
- dijauhkan dugaan dunia oleh Allah, dijadikan sebuah parit panjang yang menghalangnya ke neraka,

Puasa 4 hari - diselamatkan daripada siksaan akhirat kelak serta fitnah Dajjal. 

Puasa 5 hari - aman dari azab kubur. 

Puasa 6 hari
- dibangkitkan dari kubur dengan muka bercahaya. 

Puasa 7 hari - Allah mengunci 7 pintu neraka jahannam baginya. 

Puasa 8 hari - Allah membuka 8 pintu syurga baginya.
 
Puasa 9 hari - keluar dari kuburnya lalu menyeru "Laailahaillallah" dan tidak ditolak dia dari memasuki syurga. 

Puasa 10 hari
- Allah memperkenankan semua permintaan dan hajatnya, dijadikan hamparan perhentian di titian Siratul Mustaqim setiap satu batu dan dijadikan 2 sayap untuk terbang seperti kilat di titian Siratul Mustaqim. 

Puasa 13 hari - Saidina Ali berkata bahawa fadilatnya seperti puasa 3,000 tahun. 

Puasa 14 hari - Saidina Ali berkata bahawa fadilatnya seperti puasa 10,000 tahun. 

Puasa 15 hari - Allah mengampunkan semua dosanya yang lalu di samping menggantikan amalan kejahatan dengan amalan kebaikan. Saidina Ali berkata bahawa fadilatnya seperti puasa 100,000 tahun. 

Puasa 16 hari - dapat melihat wajah Allah di dalam syurga dan orang pertama menziarahi Allah di dalam syurga. 

Puasa 19 hari - Dibina sebuah mahligai di hadapan mahligai Nabi Allah Ibrahim dan Nabi Allah Adam. 

Puasa 20 hari
- Allah mengampunkan segala dosanya yang lalu, dan melakukan amalan baik dengan baki umurnya.
  
 
  • Sesiapa yang berpuasa 3 hari dalam bulan Rejab dan beribadat pada malamnya seperti dia berpuasa 3,000 tahun, diampunkan baginya 70 dosa-dosa besar setiap hari, ditunaikan 70 hajat ketika keluar nyawa dari jasadnya, 70 hajat ketika di dalam kuburnya, 70 hajat ketika terbang suhuf (ketika Al-Quran dinaikkan ke langit), 70 hajat ketika ditimbang amalannya di Mizan, dan 70 hajat ketika melalui titian Siratul Mustaqim.
  • Berpuasa pada 27 Rejab (Hari Israk dan Mikraj) seperti berpuasa 60 bulan pahalanya, jika disertai dengan sedekah seumpama puasa 1,000 tahun.
  • Dapat meminum air sungai yang dinamakan Rejab yang mana airnya lebih putih dari susu, lebih manis daripada manisan, lebih dingin dari salji.
  • Setiap umat Islam yang berpuasa di bulan Rejab seperti mengerjakan ibadat seumur hidupnya. Tambahan bersedekah seperti beribadat seribu kali haji dan umrah. Dibina untuknya seribu mahligai dengan seribu bilik dan seribu bidadari, lebih cantik daripada matahari seribu kali.
  • Sedekah di bulan Rejab seumpama sedekah seribu dinar, dituliskan kepada tiap-tiap helai bulu romanya seribu kebajikan, diangkat seribu darjat dan dihapuskan seribu kejahatan serta dijauhkan daripada api neraka.
Orang yang lemah dari berpuasa di bulan Rejab hendaklah bersedekah tiap-tiap hari, sekurang-kurangnya sebuku roti.  
 
 
Kelebihan lain bulan Rejab: 
  • Di dalam bulan lain Allah membalas amalan umat-Nya 10 kali, tetapi di dalan bulan Rejab Allah akan membalas amalan umat-Nya 70 kali.
  • Sesiapa meminta ampun (beristighfar) pada pagi dan petang 70 atau 100 kali di dalam bulan Rejab, diharamkan tubuhnya daripada api neraka.
  • Rejab bulan Allah, Sya'aban bulan Rasulullah. S.A.W, Ramadhan bulan umat Rasulullah S.A.W.
  • Rejab adalah bulan menabur benih, Sya'aban bulan menyiram tanaman manakala Ramadhan bulan menuai.
  • Amalan di dalam bulan Rejab menyucikan badan, Sya'aban menyucikan hati manakala Ramadhan menyucikan roh.
  • Rejab adalah bulan maghfirah (keampunan), Sya'aban bulan syafaat manakala Ramadhan bulan menggandakan kebajikan.
  • Rejab adalah bulan taubat, Sya'aban bulan muhibbah manakala Ramadhan bulan dilimpahi pahala amalan yang banyak.
  • Pahala amalan baik di dalam bulan Rejab diganda 70 pahala, Sya'aban diganda 700 pahala dan Ramadhan diganda 1,000 pahala.  
Beberapa amalan lain yang baik dilakukan dalam bulan Rejab: 
  • Menyucikan diri daripada dosa dengan bertaubat dan memohon ampun Membersihkan hati yang lalai dan alpa melalui amalan istighfar dan zikir  
  • Mendekatkan diri kepada Allah dengan menunaikan solat
  • Memohon keselamatan dan kesejahteraan dengan berselawat dan berdoa kepada-Nya
  • Menginsafkan diri dengan membaca kisah teladan perjuangan Rasulullah S.A.W. dan sirah Islam lain.
Peristiwa penting yang telah berlaku dalam bulan Rejab:
  • Israk dan Mikraj (27 Rejab)
  • Solat 5 waktu difardukan ke atas umat Islam (Malam Israk Mikraj)
  • Perang Tabuk terjadi di dalam tahun ke-9 Hijrah.
  • Secara ringkasnya, Israk dan Mikraj adalah sebuah peristiwa di mana Nabi Muhammad S.A.W telah di"israk"kan (dibawa berjalan) dari Kota Mekah ke Baitul Muqaddis serta di"mikraj"kan (dibawa naik ke atas) ke Sidratul Muntaha untuk mengadap Allah S.W.T di mana Solat 5 waktu telah difardukan ke atas umat Islam melalui Rasulullah S.A.W. Semuanya berlaku di dalam satu malam sahaja.
Firman Allah SWT: 
 
"Maha Suci Allah yang telah memperjalankan hamba-Nya pada satu malam dari Masjidil Haram ke Masjidil Aqsa yang telah Kami berkati sekelilingnya agar Kami perlihatkan kepadanya sebahagian dari tanda-tanda kebesaran Kami. Sesungguhnya Dia adalah Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui."
(Surah Al Israa': 1)  
 
 
 
sumber: http://lilo80.blogspot.com/2012/05/doa-kelebihan-berpuasa-di-bulan-rejab.html 

Wednesday, 8 May 2013

SHAKLEE MANIA

Assalamualaikum  wbt =)




SHAKLEE MANIA

hai...sy nk share hasil ambil  alfafa shaklee ni..





p/s: bole baca testi sy di http://comfortcloset.blogspot.com/2013/05/tsunami-shaklee.html






info produk LECHITIN SHAKLEE & ALFAFA SHAKLEE

Assalamualaikum  wbt =)






Tahukah anda yang Alfalfa ni mempunyai 1001 khasiat, dan disebabkan itu lah ia digelar raja segala tumbuhanAlfalfa merupakan pusat pengumpulan segala nutrien. Akar tunjangnya yang mengunjur sedalam enam meter ke bawah mampu menyerap pelbagai zat dan mineral daripada mendapan di dalam tanah, sementara daunnya mengumpul klorofil yang banyak melalui proses fotosintesis semulajadi. Alfalfamengandungi Vitamin A, C dan E serta kalsium, potasium, fosforus dan zat besi. 

Kelebihan Alfafa Shaklee

Mungkin anda pernah mendengar atau terjumpa produk Alfafa di mana-mana supermarket. Tapi, ianya tak sama dengan Shaklee yer kawan-kawan, kerana ianya adalah alfalfa sprout (biji cambah) dan mungkin ditanam dengan kaedah yang tidak mementingkan teknologi hijau. Istimewanya Alfafa Shaklee, ianya diperbuat dari daun alfalfa bermutu tinggi yang ditanam di California, USA – ditanam tanpa pertisid, racun kulat, bacteriosides, hormon sintetik dan bahan kimia. Dan seperti produk-produk Shaklee yang lain, Alfafa juga TIDAK mengandungi perasa tiruan, pemanis, pewarna dan bahan pengawet tambahan. 

Khasiat Alfafa Shaklee
Dikatakan tumbuhan terbaik yang mengandungi segala zat keperluan harian
Melegakan sakit sendi dan belakang.
Menghilangkan kelesuan dan tekanan.
Memberi kelegaan semasa haid (untuk wanita).
Merawat arthitis
Bagus untuk elergi dan ekzema
Merawat athma
Mencuci usus bagi membuang toksik
Mencuci buah pinggang dan merawat kencing kotor
Meneutralkan asid dalam badan
Merawat masalah keputihan pada wanita (untuk wanita)
Membesar dan menegangkan payudara (untuk wanita)
Bertindak seperti kacip fatimah kepada para isteri (untuk wanita)
Memulihkan urat selepas bersalin (untuk wanita)
Membantu masalah penghadaman dan pencernaan
Meningkatkan stamina seorang suami
Melegakan sembelit
Membuang angin dalam badan
Milk booster
Dan banyak lagi untuk disenaraikan





  • LECHITIN bertindak sebagai pelarut utk kolesterol, triglycerides dan lemak-lemak yang lain. Sebab tu ia membantu mencegah penyakit-penyakit seperti high blood pressure, stroke,heart disease, arteri yg mengeras. Malah sesetengah pakar mengesyorkan pengambilan up to 6000 - 7000mg sehari jika berhadapan dgn masalah kesihatan yang sebegini. 
  • Kenapa org yang nak kurus suke Lecithin? Sebab ia bertindak mengemulsikan lemak (ayat simplenye .. ianya memecahkan lemak). Tahukah anda? Lecithin mampu membakar lemak lebih cepat jika disertakan dengan senaman yang bersesuaian. Pengambilan Lecithin 4000mg sehari pasti membuahkan hasil yang diidamkan. 
  • Lecithin memainkan peranan utama dalam penyerapan zat-zat penting dari saluran darah ke dalam sel2 badan. Tanpa Lecithin yang mencukupi, membran sel akan mengeras dan seterusnya menyukarkan proses penyerapan. Banyak faktor seperti bahan-banyak kimia dari persekitaran yg tercemar,bahan2 metal, dadah, food additives, pesticides, etc .. semuanya menyebabkan membran sel mengeras yang mana pastinya menyukarkan proses penyerapan zat2. Jadi dengan menambahkan pengambilan Lecithin sebagai pemakanan tambahan harian, pasti ianya keputusan yg bijak. 
  • Lecithin membantu mengurangkan atau mencegah penyakit berkaitan hati. 
  • Lecithin merupakan sebahagian dari unsur yang mengelilingi fiber saraf. Tanpanya,fungsi saraf ni kurang efisien. Sebab tu mereka2 yang menderita akibat multiple sclerosis, fibromyalgia, tekanan, PMS, dapat merasakan kesan yang positif apabila mengambil Lecithin. 
  • Lecithin membantu sistem imunisasi dengan membalut sel darah merah kita dan seterusnya memberi perlindungan dari serangan virus,germs,bakteria. Di samping itu, struktur Lecithin itu sendiri melindungi sel dari teroksida. 
  • Lecithin juga dikenali sebagai makanan otak dan saraf. Ia membantu sel otak berkembang, penting dalam transmisi saraf impuls dalam otak dan memainkan peranan dalam neuro transmitter(berkaitan short term memory). Lecithin dipercayai mampu mengurangkan atau mencegah senility (nyanyuk) atau Alzheimer’s disease. Malah sesetengah pakar menyarankan pengambilan 7000mg sehari utk memulihkan sistem ingatan. 
  • Lecithin juga dikatakan sumber hormon neurotransmitter di mana ia menggalakkan proses tidur.Kekurangan hormon ini dikatakan punca insomnia.. 
  • Lecithin adalah asid lemak perlu yang penting dalam penjagaan paru2 kerana kebolehannya mencairkan mukus dan mencegah iritasi. Dan sebab itulah ianya berguna bagi2 mereka2 yg adaalergi, hay fever, asma, bronkitis dan emphysema. 
  • Lecithin bertindak sebagai pelincir bagi joint (sendi2) dan membantu dalam penjagaan tisu buah pinggang as well as the sistem penghadaman. 
  • Lecithin adalah zat utk kecantikan .. ianya perlu dalam menghasilkan rambut yg sihat .. cantik berkilat, kulit yang lembut gebu dan juga dalam mencegah eczema. 
  • Lecithin diperlukan dalam penghasilan pelbagai hormon seperti epinephrine. Sebab tu ianya amat berguna dalam mengurangkan atau mencegah PMS dan gejala2 menopause. 
  • Lecithin bersama unsur2 lain digunakan utk membuat BILE .. BILE ni fungsinya pulakmencairkan lemak dan .. Pengemulsian ini memudahkan penyerapan zat2 seperti vitamin A,D,E dan K ke dlm badan
sumber :

TSUNAMI SHAKLEE

TSUNAMI SHAKLEE!!!!

Assalamualaikum  wbt =)


hai peeps!!!...jualan kain masih on seperti biasa..cuma agak perlahan..maklum la..bz mengePUMP susu..
nk dijadikan cerita..sy ni mengalami sembelit ms dlm pantang...sy tnye kawan die ambil suplemen ape?katanye SHAKLEE!!! So sy pun try la ambil LECHITIN & ALFAFA..


dan HASILNYA


ALHAMDULILLAH SUSU YANG BANYAK UTK BBY BOY SY..

sekian dr sy 
assalamualikum
XOXO...

p/s: kite kena set dlm minda kite nk susukan bby kite..sbb susu bdn ialah anugerah dr allah dan yg terbaik utk bby kite :) 






Nuffnang Ads

Press

 

Template by BloggerCandy.com