Wednesday, 26 March 2014

Alfatihah

Assalammualaikum


hai frens...bulan mac 2014 pelbagai dugaan yg kite terima..sebagai seorang muslim..kite xlari dr ujian dr allah..kerana tu adalah ketentuanNYA..
mmg mudah untuk kita lahirkan rasa simpati dan salam takziah...tp bg individu dan keluarga yg mengalaminya, amat sukar untuk mengawal emosi...tp percayalah..sesungguhnya ape yg ALLAH dh tetapkn adalah yg terbaik utk kita...kerana..setiap yg hidup pasti akan mati...
ambillah dugaan ini sebagai pemangkinuntuk kita lebih dekat dgn ALLAH...insyaallah..

jom kite sedekakahkn Al-Fatihah.. bagi.. keluarga mangsa

  • #MH370
  • saudara islam kite di MESIR
  • blogger amischaheera yg baru sj menghadap illahi 


Tuesday, 25 March 2014

Sayangi Anak- 6 Cara yang MUDAH

Assalammualaikum


hai frens..ummi bw td...terjumpa artikel ini ...jom..ummi share dr web sini click sini





Anak yang enggan solat, keras kepala, tidak mendengar kata dan gemar bergaul bebas – ini hanya sekadar beberapa masalah yang dihadapi ibu bapa. Tahukah anda, salah satu cara paling efektif untuk membuatkan anak lembut hati dan mudah mendengar kata ialah dengan membuatkan dia merasa disayangi?

Sebenarnya membuatkan anak merasa disayangi tidak memerlukan wang ringgit atau perbelanjaan yang banyak. Tidak perlulah anda membelikan hadiah yang mahal atau percutian yang menelan perbelanjaan yang besar. Malah, sekiranya kita membuat anak kita berasa tidak istimewa sepanjang tahun, barang mainan yang mahal atau jamuan hari jadi yang dibuat di hotel lima bintang tidak akan dapat mengubah perasaan yang dirasai anak kita itu. Apa yang penting dalam jangka masa panjang adalah perkara-perkara kecil yang anda lakukan setiap hari.

Ada enam cara mudah yang boleh anda lakukan untuk membuatkan anak merasa disayangi:
  

1. Ucapkan kata-kata sayang terutama di kala dia sedih

Anak-anak perlu mendengar ucapan kasih sayang ini lebih-lebih lagi sekiranya mereka sedang mengalami masalah atau kemurungan. Contohnya, apabila berlaku sesuatu kejadian di sekolah yang menyusahkan hatinya. Pada saat-saat duka seperti ini, dia perlu tahu yang anda sentiasa di sisinya untuk memberi sokongan kepadanya.

2. Tunjukkan yang anda gembira apabila berjumpa dengannya

Serlahkan wajah riang ketika menyambut anak anda pulang dari sekolah, umpamanya. Tunjukkan keceriaan bila anda pulang dari bercuti ataupun dari pejabat. Katakan yang anda merinduinya.

3. Perhati dan akui perkara-perkara baik yang dilakukannya

Ibubapa selalunya bertujuan baik apabila menegur kesilapan atau kesalahan yang dilakukan oleh anak-anak mereka, kerana berharap anak-anak tidak akan mengulangi kesalahan itu lagi. Tetapi teguran-teguran ini mengecewakan anak-anak apabila ibubapa tidak nampak dan tidak memuji perkara-perkara baik yang mereka lakukan.
Anak-anak akan berasa kurang bersemangat dan mungkin akan cenderung melakukan perkara-perkara yang buruk hanya untuk menarik perhatian ibubapa. Apabila memuji anak anda, berikanlah kata-kata pujian yang khusus dan jelas serta ikhlas kepada mereka. Sebagai contoh, “Mama gembira sebab Lan mahu berkongsi biskut coklat cip ini dengan nenek” atau “Rajin anak Papa menyimpan semula buku-buku itu setelah dibaca” atau “Papa seronok tengok Liza melukis dan bermain dengan adik.”

4. Dengarkan kata-katanya

Apabila anak bersuara dan ingin memberitahu anda sesuatu perkara, tumpukanlah perhatian dan dengarlah apa yang ingin dikatakannya itu. Lihat wajahnya dan hindari diri daripada menyampuk sehingga dia selesai bercakap. Mendengar bukanlah sekadar mendengar dan mengangguk sahaja.
Satu cara untuk menunjukkan kepada anak yang anda betul-betul mendengar apa yang dikatakannya adalah dengan bertanya soalan seperti “Jadi Faris ambil pen kamu tanpa kebenaran kamu?” Mendengar tidak bermakna anda mesti bersetuju dengan apa yang dikatakan oleh anak anda. Tetapi dengan mendengar, anda boleh membantu anak anda meluahkan isi hatinya serta membuatkannya berasa lega dan tenteram kerana anda mengambil berat di atas kesejahteraannya.
Anak anda akan berfikir, “Mama/Papa mengambil berat terhadap diri saya, jadi saya tak perlu bimbang.” Anak anda perlukan keselesaan emosi seperti ini. Kadangkala anak anda perlukan anda mendengar pengakuannya. Ini berlaku kerana mungkin dia merasakan yang dia telah melakukan satu kesalahan dan kesalahan ini membuatkan dia berasa resah gelisah. Sekiranya ini terjadi, kawal diri daripada memarahinya. Sebaliknya, pujilah dia kerana bersikap jujur dan berani berbincang dengan anda. Dia perlu tahu yang anda tidak memandang rendah kepadanya hanya kerana dia telah melakukan kesalahan. Ini bermakna, walaupun dia telah melakukan kesilapan, anda masih menganggapnya istimewa.

5. Luangkan masa untuk melakukan apa yang diingininya

Kanak-kanak mengaitkan kasih sayang dengan perbuatan. Lebih-lebih lagi kanak-kanak kecil, mereka tidak begitu tahu untuk menjelaskan ungkapan ini, tetapi mereka tahu apa itu kasih sayang. Bagi kanak-kanak, kasih sayang adalah apa yang dialami dan dirasainya atau apa yang dilihatnya dilakukan oleh orang lain.
Apa yang anak anda mahu lakukan bersama anda? Menanam pokok bawang untuk projek Sainsnya ataupun membaca sebuah buku cerita bersama-sama atau membaca satu kisah lucu dan ketawa bersama-sama? Mungkin juga membuat dinosaur kertas mengikut model yang terdapat dalam buku origami yang anda baru belikan untuknya atau membuat kentang putar untuk makan malam nanti.
Apa pun yang anda lakukan bersamanya, biarlah dia yang memilih aktivitinya dan jika anda tidak boleh melakukannya serta-merta, tetapkanlah tarikh dan masa yang sesuai untuk anda dan juga untuk dirinya. Aktiviti-aktiviti ini boleh dirancang terlebih dahulu tetapi boleh juga dilakukan secara spontan. Perkara-perkara kecil yang anda lakukan bersama akan meninggalkan kesan mendalam di hati dan perasaan anda berdua.

6. Tunjukkan minat terhadap apa yang diusahakannya

Kanak-kanak gemar menunjukkan kepada kita apa yang sedang mereka lakukan.   Sebagai contoh, jika anak anda yang berusia sembilan tahun sedang menyiapkan dua keping lukisan yang berlainan dan bertanya kepada anda lukisan mana satu yang anda lebih suka, dekati anak anda dan amatilah kedua-dua lukisan dengan penuh minat. Katakan sesuatu yang khusus seperti, “Yang ini lagi cantik sebab Ana melukis pokok dan daunnya dengan jelas. Warnanya pun lebih terang.”
Elakkan daripada menjawab secara acuh tak acuh, “Papa tengok sama saja kedua-dua lukisan tu.” Ataupun sekiranya anda sedang melihat anak belasan tahun anda bermain badminton, anda boleh memujinya dengan berkata, “Pukulan Ina sekarang semakin baik dan lebih bertenaga.”
Ataupun sekiranya dia meminta pendapat anda mengenai karangan yang sedang ditulisnya, anda boleh berkata, “Bahagian pengenalan karangan yang Zul tulis tu memang bagus.” Anda mungkin berfikir yang kata-kata pujian akan membuatkan diri anak terlampau berpuas hati dengan dirinya sendiri dan tidak lagi mahu berusaha. Tetapi tiada apa yang lebih memotivasikan seorang anak selain daripada kata-kata perangsang daripada ibubapanya.     Tidak kira dalam keadaan apa pun atau apa pun yang sedang dilakukan oleh anak anda, carilah perkara yang elok dan betul dan berikanlah puji-pujian. Anak anda akan menghargai kata-kata pujian itu dan akan berasa gembira.


selamat beramal
till then
xoxo

Sunday, 23 March 2014

playroom??

Assalamualaikum

Happy Sunday frens....
Every mommies out there mmg idam2kan playroom utk our kids kan..
Ummi pun..tp sbb xde room..hehe..
Ummi wat kt hall..so..can we called it hallroom??? Heee...

Tp ummi got my own name..hee...
Play everywhere!!!!

Insyaallah one day..ummi will get a room 4 u syg #aisyruzainummi
Till then
Xoxo.

Friday, 21 March 2014

my breastfeeding journey

Assalammualaikum


hai semua...alhamdulillah...nipple crack ummi dh ok..getting better n better..tq ALLAH :)
alhamdulillah ummi managed tu pump pagi n ptg cm biasa...cume luar biasa sbb ummi dpt hasil utk today 15oz..pagi ummi pump dpt 7oz...ptg ummi pump dpt 8oz..alhamdulillah...
nampak tak situ???ganjaran or reward dr allah...wpun sakit..ummi tetap pump cm biasa n doa pd allah..sbb ummi nk bf aisy smp umur 2thn...insyaallah dgn izinNYA.. de lg 11months utk completekn journey ni..ummi mesti topup lg kuasa mengepump!!! :)


till then,
xoxo

Thursday, 20 March 2014

Nipple Crack???

Assalammualaikum


hai...nipple crack???ouch...sakitnyeee...
yup mmg SAKIT sgt....if xphm..bole bc entry ni
ok..since ummi dh bubuh medela cream tu kan..tp still rs sakit..ummi jd takut utk pump out susu ummi
tkt de contaminate ngn apa2..darah ke nanah..
so..ummi ajak abi pe klinik ni kt bangi
Doc Suraya...mmgms pregnant dulu p sana mintak advice nape breast ummi cm demam ms ummi 7bln pregnant aisy..yes..mmg Doc Suraya ni very helpful...

ok..once ummi smpi sana...ummi pun let her know la..bile ummi sakit n cmne sume..
then doc asked ummi to lay down kan..berkali2 die tnye ummi ank bape..ummi ckp la 1thn 1bln..n still bf ngn ummi...then she replied

"susu badan lagi???"
 yup...n mkn solid food :)

then die pun senyum and checked..
very detail...cm nurse KKIA checked breast kite ms pregnant..doc picit nk tgk susu warna pe kuar..
then she said..owhh..
" ni normal..untuk ank yg dh de gigi..mmg akan bergesel ngn gigi anak..n melecet sikit.
cmne awk nk tau susu ni de nanah ke xde...awk picit tgk warna susu..if bukan putih..so..nanah la tu..in this case..ok...xde nanah.."

then doc pun check breast 1lg..mmg doc tekan2..alhamdulillah xde benjolan or apae2 yg memudharatkn :)

trs doc bg ummi ubt sapu ni..de antibiotics...



p/s: actually..cream foban ni byk kegunaan..utk gatal2 pun boleh :)

till then
xoxo

magical quote

Assalamualaikum



well said!!

counting days

Assalamualaikum

Hai...frens n mommies. .cmne today..de ok ke?
Heee..ummi krg ok..sbb sakit 'MissB'
Tp xpe..getting better lps sapu krim medela ni


Ok...ummi sapu gak olive oil..sbb oil lbh bgs dr cream dr segi kadar resapan...

Ok..back to our topic ya..nape nk counting days???
Ummi pregnant? ?? No..no..no...no..
Not yet ya...
Actually counting days to Ramadhan Al-Mubarak


So..jom kite ganti puasa bg yg masih berhutang...
N jom kite wat puasa sunat..ummi igt nk puasa sunat jugak..nk biasakn diri dgn bf ms ramadhan..wpun thn lps ummi bf aisy jugak...heee


Till then 
Xoxo


Wednesday, 19 March 2014

Monday, 17 March 2014

Monday's not always blues

Assalamualaikum

Hai frens...
Monday's korg cmne?
Ummi blues yg blues la..pinky aje..alhamdulillah hujan membasahi bumi nilai since saturday...sejuk je n udara pun dh segar tau..heee..dak aisy pun xdemam n batuk..ummi pun dh sihat..

Just yg xsihat is hati n mata ummi..bile tgk stock susu..alahai...rundum hati ni kot...tp ummi ttp perah cm biasa..atleast weekend ummi dpt pump 10oz..sbb weekend mmg aisy ni df je..no botol2 ye..even if amik dr taska ptg2 pun..jgn harap nk botol ye...siap tarik tudung ok..cr 'telaga zam zam' die tu... tp ummi yakin..allah ttp bg rezeki pd aisy..so..ummi xkn stop pumping. .

Heee..rezeki pg ni alhamdulillah


P/s:jgn lupe minum air byk2..mkn yg khasiat2


Till then
Xoxo

Sunday, 9 March 2014

080314

Assalammmualaikum wbt

hai frens n mommies :)
smlm aisy n ummi p kenduri...best sgt..aisy mkn nasi minyak tuuu..lazat..
isy nk share pic smlm la..jommmmm




abaikan ummi yg moks

Saturday, 8 March 2014

doa kami untuk semua

Assalamualaikum

Hi frens n mommies...bile kite bgn pg td..sume sedia maklum tentang tragedi #mh370 sama2 kite doakn yang terbaik utk sedara sesama islam n juga mangsa2 lain..

Till then
Xoxo

Tuesday, 4 March 2014

heat stresss

Assalammualaikum wbt

hai frens...ummi nk share cket ni...psl "HEAT STRESS"

skng ni kan musim panas...panas yg kering..if dulu kite panas lembap sebab hujan..
now hujan lama dh xturun kat nilai ni..so, cuaca mmg la teruk..IPU pun xsihat..bole refer sini
http://apims.doe.gov.my/
ummi mmg dh beli ni sharp purifier tp jenis ni xlengkap utk humid..so bile time panas kering cm ni..rs kering je dlm bilik..kdg2 ummi tadah air dlm baldi supaya de circulation.. ntah betul ntah x teori ummi ni 


mlm2 pun ummi on aircond n kipas..tp tetap panas kan..so pe yg ummi buat..

  • minum air masak banyak2..aisy pun ummi slalu bagi minum air suam la...
  • mandi kerap..aisy pun ummi mandikan kerap...rendam kejap2 tp if dr luar rumah ummi xteruskn mandi..sbb wsau perubahan suhu mendadak..takut demam
  • ummi mkn madu sbb skrg ni batuk..aisy ummi bagi jugak..tp 1/2 sudu kecil la..tp pastikn minum air banyak utk aisy  (kdg2 ummi df je sbb mls nk bg air masak ikut cawan) utk ellakkan panas dlm badan
  • aisy ummi pkaikan baju lubang2..sbb untuk ellakkan haba terperangkap...sbb dak aisy ni dh 2mlm byk sgt taik mata die..
  • kdg2 ummi letakan kain basah..wat lap2 cket2..xpun bubuh coolfever kejap. tp lebih baik sponging la :)
  • ummi kurangkn aktivit luar sbb luar panas n jerebu kan..so weekend if balik umah ibu ummi, mmg kami xkuar rumah..tp if kuar, ummi kuar awl..sblm pkl 12 noon..nk elak perubahan cuaca utk aisy
  • jgn lupe MASK 

tp ni ummi nk share dr berita harian..jom baca

Peningkatan suhu keterlaluan ganggu fungsi badan, boleh sebabkan strok haba

Cuaca panas di Malaysia satu perkara biasa. Cuma sejak kebelakangan ini bahang kepanasan agak luar biasa hingga orang ramai tidak lepas merungut dengan cuaca panas membuatkan mereka resah gelisah, berpeluh dan kadangkala rasa mahu pitam.
Walaupun duduk di dalam ruang atau bilik hawa dingin, tekak masih terasa kering dan tidak mengurangkan suhu badan yang terasa panas, termasuk pada waktu malam.

Mereka yang bekerja sebagai buruh, peladang, ahli sukan, tentera dan kanak-kanak berumur lima tahun ke bawah mudah diserang strok haba.< Dr Zainal Ariffin Omar, Timbalan Pengarah Bahagian Kawalan Penyakit Kementerian Kesihatan.

Situasi itu lebih dirasai di sekitar Lembah Klang dengan catatan purata 35 darjah Celcius. Jabatan Meteorologi Malaysia melaporkan, cuaca panas dan kering itu dikaitkan dengan perubahan pola angin dan kesan ribut Mahesan di Teluk Bengal.

Keadaan itu dijangka berubah apabila pola angin stabil dengan peralihan monsun hujung bulan ini yang diramal membawa lebih banyak hujan.

Badan hilang upaya

Peningkatan suhu panas yang mendadak dan keterlaluan mengganggu fungsi sistem badan. Haba yang dijana pada badan akan bekerja keras untuk menghilangkan haba.
Biasanya, proses berpeluh dan penyejatan peluh memudahkan penyejukan badan. Namun, dalam suhu ekstrem melebihi 32.2 darjah Celcius, jumlah haba yang dihasilkan melebihi kesan penyejukan penyejatan peluh.

Begitu juga, jika kelembapan mencapai 100 peratus, penyejatan peluh tidak lagi mungkin berlaku, dan badan kehilangan keupayaan untuk menghilangkan haba. Akhirnya suhu badan meningkat, membawa kepada penyahhidratan yang teruk.

Oleh itu, cuaca panas ini tidak boleh dipandang ringan dan kesihatan harus dijaga serta sentiasa terpelihara supaya tidak membawa akibat lebih buruk. Antara penyakit yang boleh menyerang akibat cuaca panas ialah sakit kepala, demam, batuk, selesemad an radang kulit seperti ruam.
Kepanasan melampau ini juga sudah pasti akan memberi impak dan menimbulkan masalah kulit, mata, selaran matahari, ruam panas, kekejangan otot, edema haba, sinkope haba, kelesuan haba dan paling serius ialah strok haba yang turut dikenali, sunstroke atau heat stroke.

Justeru, orang ramai dinasihatkan membataskan aktiviti di luar rumah atau bangunan bagi mengelak mereka terkena strok matahari atau haba yang boleh menyebabkan seseorang pengsan.

Kurangkan aktiviti di luar

Pastinya, ada yang tertanya-tanya apa sebenarnya strok haba. Mungkin juga ada masih mencari jawapan, apakah kesan mudarat strok haba kepada kesihatan dan risiko yang bakal ditanggung jika individu itu berterusan terdedah cuaca panas ini.

Strok haba sebenarnya ialah sejenis bentuk hipotermia, keadaan suhu badan meningkat lebih dari paras normal. Dalam erti kata lain, strok haba adalah penyakit berkaitan haba. Ia adalah satu kecemasan perubatan yang boleh mengancam nyawa disebabkan kegagalan peraturan suhu badan (thermoregulation) mekanisme.

Tidak seperti penyakit haba yang lain, strok haba dicirikan oleh ketinggian melampau suhu badan (hyperthermia) dan berkaitan pusat disfungsi sistem saraf dan disfungsi organ.

Strok haba tidak sama seperti serangan strok, sebaliknya ‘strok’ adalah istilah umum digunakan untuk menggambarkan aliran oksigen berkurangan kepada kawasan otak.

Dalam keadaan cuaca yang teruk seperti Asia Barat terutama di Oman, badan kita melaksanakan pelbagai jenis fungsi yang kemudian membebaskan radiasi yang disebabkan oleh ‘aktiviti metabolik’ melalui peluh atau pembuangan haba daripada kulit. Ini adalah satu cara badan dapat mengekalkan suhu normal. Ketidakseimbangan dalam suhu badan akan mengakibatkan strok haba yang juga boleh membawa maut jika tidak dirawat dengan segera.

Semua berisiko

Sementara itu, Timbalan Pengarah Bahagian Kawalan Penyakit, Kementerian Kesihatan, Dr Zainal Ariffin Omar, menjelaskan strok haba adalah keadaan kesihatan atau penyakit berkaitan cuaca panas termasuk keletihan dan kelesuan akibat daripada panas.

Beliau yang juga Pakar Perunding Perubatan Kesihatan Awam, berkata setiap individu berisiko menghadapi masalah kesihatan terutama yang berisiko ada penyakit tertentu.

“Malah mereka yang bekerja sebagai buruh, peladang, ahli sukan dan tentera serta kanak-kanak berumur lima tahun ke bawah mudah diserang strok haba. Begitu juga dengan mereka yang menghidapi penyakit darah tinggi, kencing manis dan kelenjar tiroid, risiko berkali ganda terdedah kepada gejala berkenaan,” katanya.

Dr Zainal berkata, dalam keadaan ini, orang ramai seharusnya elak memakai pakaian tebal dan ketat kerana ia boleh menghalang panas keluar, penyejatan atau pengeringan peluh.

“Masyarakat memang sedar keadaan ini. Biasanya mereka akan mengambil langkah pencegahan awal. Setakat ini, tiada sebarang kes mengenai kejadian ini dilaporkan di negara ini,” katanya yang turut menjelaskan negara lain terjejas termasuk di Asia Barat dan Afrika.

“Strok haba jarang berlaku di negara rantau ini seperti Singapura atau negara serantau lain,” katanya.

Katanya, mencegah baik daripada mengubati terutama kepada mereka yang diklasifikasikan dalam kumpulan berisiko tinggi dan mengambil langkah terbaik.

Apa yang penting, jangan sesekali mendedahkan diri dengan panas melampau, sebaliknya perlu menurunkan suhu badan dengan cepat untuk mengelakkan sawan, kerosakan organ atau kematian, selain mengekalkan pernafasan mencukupi.

Ini boleh dilakukan dengan berada pada persekitaran yang sejuk, tidak berpakaian tebal, kerap mandi. Mungkin anda boleh juga menggunakan pek ais diletakkan pada leher, ketiak dan pangkal paha.

INFO: Amalan mengelak jangkitan penyakit sepanjang musim panas
Perlu:
* Banyak minum tanpa mengira tahap aktiviti anda. Jangan tunggu hingga dahaga.
* Minum minuman isotonik kerana ia boleh menggantikan garam dan mineral yang hilang semasa berpeluh.
* Berada di dalam rumah atau bangunan.
* Hadkan aktiviti luar.
* Berehat dengan kerap.
* Mandi atau buka kipas angin untuk menyejukkan badan.
* Pakai pakaian ringan, berwarna terang dan longgar.
* Sewajarnya pakai pakaian diperbuat daripada 100 peratus kapas.
* Pakai topi atau payung. Ia dapat mengelak mengawal 40 peratus haba pada bahagian kepala

Jangan/ tidak perlu
* Minum minuman yang mengandungi kafein, alkohol atau kandungan gula yang tinggi. 
* Jangan duduk di dalam kereta yang bertutup tanpa pendingin hawa.
* Bersenam dalam cuaca panas

Simptom strok haba
* Muka kemerah-merahan
* Tidak berpeluh
* Suhu badan meningkat ketara
* Sawan
* Sakit kepala
* Denyutan nadi pantas
* Tidak sedarkan diri
* Lesu
* Bingung
* Kulit kering.

Bagaimana anda merawat mangsa strok haba:
* Mangsa strok haba mesti menerima rawatan segera untuk mengelakkan kerosakan organ kekal. Pertama sekali, menyejukkan mangsa.
Bawa atau alihkan mangsa ke kawasan yang redup, tanggalkan pakaian, sapukan air sejuk atau suam pada kulit.
* Kipas mangsa untuk menggalakkan peluh dan penyejatan. Letakkan pek ais tempat di bawah ketiak dan pangkal paha.
* Jika mangsa mampu untuk minum cecair, berikannya minuman, tetapi pastikan ia tidak mengandungi alkohol atau kafein.
* Pantau suhu badan dengan termometer dan teruskan usaha penyejukan sehingga suhu badan turun ke 38.3 hingga 38.8 darjah celcius.
* Jika keadaan tidak berubah, segera bawa ke klinik atau hospital.
 
 sumber: http://www.bharian.com.my/bharian/articles/Bahayapanasmelampau/Article/index_html

Sunday, 2 March 2014

I lv u nenek

Assalamualaikum


mood n desire to loose weight

Assalammualikum wbt

hai frens....ummi currently mmg nk loose weight..since berat ummi naik almost 10kgs ms try to conceive kan..
yup..mmg ummi dulu TTC for a year..ummi dh wat check up ngn Dr MASHITAH KT AZZAHRAH which is she's a very kind doctor n like mom to ummi.. yup...ummi mkn chlomid...
1st cycle..ummi mkn 1biji...tp menjadi usaha tu..
2nd cycle ummi mkn 2biji...pun jd jugak..yg jd ialah ummi trs moks n moks...ummi tnye doc..nape bile mkn 2biji ni ummi slalu pening..rupenye ummi xlh mkn lbh dr 1biji...since doc ckp ummi normal..n xde problems..so, doc ckp...just enjoy ur moments with abi...
alhamdulillah..on my 1st anniversary ummi dpt tau ummi pregnant...tp ms tu berat ummi dh 60kg ms 6wks of pregnancy...

and now..after a year having aisy as my son...berat ummi still lg more than 55kg
so...ummi nekad nk turunkn berat badan ummi to 50kg...
ummi harap dpt la yer... :P


till then
xoxo

Saturday, 1 March 2014

y

Assalamulaikum

Hai frens...mlm ni rs sayu...
Inalillah buat jiraN..ayah beliau tlh pun dijemput ilahi..
Kadang2 ummi terfikir..cm ptg td..ms bf aisy..ummi monolog sorg2
"Kenapa kdg2 org yg sakit xpergi dulu..tp org yg sihat sng shj pergi menhadap pencipta?"

Trs..jiran sblh umah ibu..ketuk2 n inform psl pemergian arwah..trs ummi cm..allah sgt xsangka..mgkn dh janji arwah..
Alfatihah untuk arwah

Ummi just curious naPe la msh ade yg xmo jg emak sndiri..


syg la mereka cmne meraka syg n mnjakan kire dulu..kite nikan 9bln dlm rahim mereka..
Mereka bertarung nyawa utk kite tau..sanggup xtdo jg kite..

Ummi harap..ummi n frens dpt berbakti pd ibu bapa ummi..n frens pun sama tau..insyaallah

Till then
 xoxo

Nuffnang Ads

Press

 

Template by BloggerCandy.com