Thursday, 25 May 2017

Baru dan lama?

Assalammualaikum wbt


hai semua...heee nape la umi ni ngomel pasal BARU dan LAMA???
heee actually ni berkaitan dgn posting adik umi kt fb...sekali baca mmg sentap..bacaan kedua dh positive tau :)

berkisarkan pengurusan kewangan kita..ni antara yg umi igt sbb TERKESAN sgt tau :(

'SERBA BARU DI HARI RAYA'

kenapa ngn ayat kt atas tu ye..heee bila umi pk balik kan,,,yup ni mmg sebahagian cabaran buat umi..
xde la pulak umi beli sume baru heheh..tp kdg2 nafsu membeli ni mengatasi akal rasional hahaha...
so, bila bc dgn nada yg berbeza, baru umi paham hahahah...
adik umi sekadar memberi pandangan beliau.... :)

ok, mmg sume kawan2 sini mmg pandai mendeko kan..nnt share la ye kt posting blog memasing ye...
bagi umi, mmg xde yg baru pun...heee takat baru basuh je ade la...pastu pakai semula  :P

di zaman yg penuh mencabar dr segi ekonomi kan, mmg xde la umi beria nk beli itu ini.heee bkn keperluan heee..wpun hati2 dok gediksss nk itu ini...hehehe...


gambar hiasan tiada kaitan dgn bebelan di atas :P

so, jom kite kemaskn rumah memasing bkn mksd umi sblm ni kite xkemas  rumah hee..
jom kite kemas rumah utk menyambut ramadhan :) naikkan lagi semangat ramadhan ye :)



till then,
x0x0


p/s: umi dh pasang lampu lip lip tau :P




2 comments:

  1. tulah org kata kan, patut kite lebih semangat nak menyambut ramadhan, dan sedih bila ramadhan berlalu. Allahumma balighna ramadhan. Semoga Allah temukan kita semua dgn Ramadhan yang penuh barakah dan beri kekuatan & kesihatan yg baik utk kita berlumba2 membuat amal kebaikan & merebut ganjaran2 di bulan Ramadhan. Allahumma ameen..

    Selamat berpuasa :)

    ReplyDelete

Nuffnang Ads

Press

 

Template by BloggerCandy.com